piątek, 14 października 2011

Kruche ciasto z marcepanem, migdałami i żurawiną ...

muszę się w końcu przełamać ,głównie ze względu na zagubioną  ,zapomnianą moc przepisów ... które przez półtora roku pojawiły się w mojej kuchni i zniknęły bezpowrotnie...nawet z pamięci ... a nie zasłużyły na zapomnienie.Wracam z ... ulubionym kruchym mojego syna ,na które trafiłam pod nazwą świąteczną ...ale przecież czym innym jest mazurek jak kruchym ciastem ze słodkim nadzieniem.Przepis odkryty u Olgi i poparty pochlebstwami Spencera .Zdjęcie z archiwów ... bez aranżacji ... ja wiem,że to ważne ... ale jeśli nie zamieszczę tego przepisu teraz ...to kolejna próba za półtora roku ;)




Ciasto kruche:
* 180 g mąki
* 100 g zimnego masła
* 4 łyżki zimnej wody
* ½ łyżeczki soli


Masa:
* 250 g marcepanu
* 200 g mielonych migdałów
* 200 g masła
* 2 jajka
* 150 g cukru
* 100 g mąki
* 150 g suszonej lub kandyzowanej żurawiny
* garść płatków migdałowych do ozdoby
* cukier puder do posypania



Wszystkie składniki ciasta wkładam do miski i miksuję przez chwilkę do czasu, aż powstanie masa zbijająca się w kulki. Ciasto wyjmuję nas stolnicę, formuję dużą kulę i na papierze do pieczenie rozwałkowuję w zależności od formy ,potrzebny kształt,którym wykładam formę. Mój mazurek powstał w formie ceramicznej, która pozwoliła mi na wylepienie wyżej ciasta, a dzięki temu na uzyskanie wspaniałego wnętrza mazurka. Wylepioną formę wstawiłam do zamrażarki na 15 minut, aby ciasto mocno się schłodziło. Spód mazurka piekłam 15 minut w 180 stopniach C.
W misce wymieszałam bardzo dokładnie rozpuszczone masło, jajka, mąkę, suszone owoce żurawiny zmielone migdały. Na upieczone, jeszcze ciepłe ciasto wyłożyłam starty na grube wiórki marcepan i wylałam masę migdałową. Ciasto posypałam płatkami migdałów i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C – piekłam około 45 minut. Po wystawieniu i wystudzeniu mazurka posypałam cukrem pudrem.



Uwagi :
W zasadzie przy tym cieście ,żadnych uwag ,żadnych zmian.Li i jedynie żal,że masy marcepanowe są u nas tak trudno dostępne , a na szwedzkich półkach są tak powszechne jak cukier i mąka:(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz